Harmonogram Europejskiego Tygodnia Kodowania w naszej szkole: 7.10.2019 – 11.10.2019 – w tych dniach na lekcjach informatyki będziemy poznawać sposoby kodowania.
9.10.2019 –godzina 14.45 – 15. 30 – zajęcia dodatkowe dla klas młodszych pod nazwą „Kodować każdy może” uczniowie klas VIII uczą młodszych kodowania.

11.10.2019 godzina 8.00 – 8.45 – zajęcia dodatkowe dla klasy IV a – poznajemy tajniki kodowania.

15.10.2019 – 18.10.2019 – w tych dniach na lekcjach informatyki można będzie się zapisać i zarejestrować swój udział w II edycji konkursu Pix Programming Challenge.

16.10.2019 godzina 14.45 – 15. 30 – zajęcia dodatkowe dla klas młodszych pod nazwą „Kodować każdy może” uczniowie klas VIII uczą młodszych kodowania.

18.10.2019 godzina 8.00 – 8.45 – zajęcia dodatkowe dla klasy IV – VIII – doskonalimy swoje umiejętności kodowania.

Od 5 do 20 października w całej Europie, w tym oczywiście w Polsce i naszej szkole, będziemy świętować Europejski Tydzień Kodowania, czyli #CodeWeek2019. Więcej informacji o tym wydarzeniu można znaleźć na stronach:  http://koduj.gov.pl/czym-jest-code-week/  lub  https://codeweek.eu/ 

Europejski Tydzień Kodowania to …

wydarzenie społeczne, w które angażują się wszystkie europejskie państwa i nie tylko! Jego misją jest poszerzanie i promowanie kompetencji z zakresu programowania i zachęcanie osób w każdym wieku do rozpoczęcia przygody z programowaniem. W skrócie: jeśli wiesz co nieco o programowaniu – w trakcie CodeWeek dowiesz się jeszcze więcej, jeśli o programowaniu nie wiesz nic – CodeWeek to świetna okazja, by zacząć swoją przygodę z kodami i robotami. Zapewniamy – to prostsze, niż Wam się wydaje! Dlatego do wspólnej zabawy zapraszamy osoby w każdym wieku – od maluchów z przedszkoli, po członków klubów seniora. Dajemy słowo – wszyscy będziecie bawić się świetnie.  

Po co nam to programowanie?

Po co nam to programowanie? To nie tylko ścieżka kariery. To przede wszystkim nauka, która daje szansę na zdobycie uniwersalnych kompetencji – kluczowych nie tylko dla dzieciaków, ale i bardzo przydatnych w dorosłości. Wbrew popularnej opinii – programowanie to nie tylko siedzenie przed komputerem, ale to przede wszystkim ćwiczenie logicznego myślenia, spostrzegawczości, koncentracji uwagi czy umiejętności matematycznych. Projektowanie prostych komputerowych algorytmów daje dzieciom (i wielu dorosłym) poczucie sprawczości oraz uczy zadaniowego podejścia do problemów. Praca w zespołach, czy szukanie wspólnych rozwiązań, pomagają doskonalić także kompetencje społeczne. Nie trzeba być matematycznym orłem, by być świetnym programistą. Dajemy słowo – humaniści także sobie poradzą J

Programowanie to frajda!

Zeszłoroczna edycja CodeWeek cieszyła się ogromną popularnością! Przez dwa tygodnie w całej Polsce zorganizowaliśmy ponad pięć tysięcy wydarzeń.  Jesteśmy bardzo dumni z tego wyniku i jesteśmy bardzo wdzięczni wszystkim, którzy się zaangażowali. Apetyt oczywiście rośnie w miarę jedzenia, dlatego w tym roku mierzymy jeszcze wyżej. Na kogo liczymy najbardziej – oczywiście na uczniów, nauczycieli i rodziców. Bez Was nic się nie uda.