I. Tygodniowy rozkład zajęć
1. Od 25.03.2020r. obowiązuje tygodniowy rozkład zajęć wg planu przed zawieszeniem zajęć.
2. Harmonogram zajęć jest orientacyjnym dla ucznia przy wybieraniu materiałów nauczania w poszczególnych dniach.

ORIENTACYJNY CZAS PRACY

Klasy 8 –  matematyka, j.polski, j.angielski (do ok. 45 minut) – dotyczy każdego przedmiotu; pozostałe przedmioty do 15 minut.  

Klasy 6-7 – matematyka, j.polski, j.angielski (do ok. 30 minut) – dotyczy każdego przedmiotu; pozostałe przedmioty do 15minut.
Klasy 4-5 -matematyka, j.polski, j.angielski (do ok. 30 minut) – dotyczy każdego przedmiotu; pozostałe przedmioty do 15minut.
Klasy 1-3 – max 3 godziny,  w tym na j. angielski 20 minut.
Możemy podawać dodatkowe zadania z zaznaczeniem „dla chętnych” (tego nie liczymy).

II.Gotowość ucznia do zajęć (obecność)

 1.Uczniowie klas IV-VIII zgłaszają swoją obecność każdego dnia do godziny 15.00 do wychowawcy klasy, w sposób ustalony z wychowawcami. Usprawiedliwienia nieobecności ucznia dokonują rodzice w sposób obowiązujący w Statucie.

2.Rodzice uczniów klas I-III zgłaszają swoją obecność każdego dnia do godziny 15.00 do wychowawcy klasy, w sposób ustalony z wychowawcami. Usprawiedliwienia nieobecności ucznia dokonują rodzice w sposób obowiązujący w Statucie.

 III. Przesyłanie materiałów do nauczania.

1.Materiały pojawią się przed godziną 8.00  (strona internetowa SP4 zakładka „Materiały dla uczniów klas 1-8 zdalne nauczanie”). Nauczyciele mogą plik umieścić dzień wcześniej.

2.Nazwa pliku zawsze zaczyna się od daty, kiedy ten materiał będzie realizowany np. 25-03-2020-j.polski – uczeń powinien pracować nad tym plikiem 25-03. A ewentualną pracę/zadanie przesłać w określonym przez nauczyciela terminie. 

 IV Wykonanie zadań, odpowiedzi uczniów, oceny

 1. Nauczyciel wyznacza termin wykonania zadania. Uczeń przesyła odpowiedzi, załączniki itp. na podany przez nauczyciela adres e-mail do komunikacji lub w inny sposób ustalony przez nauczyciela. Jeżeli uczeń ma odesłać odpowiedzi na adres, będzie wyraźnie określone w pliku – co, do kiedy, na jaki adres (każdorazowo).

2.W zadaniach na ocenę nauczyciel wyznacza skalę tych ocen (zawsze od 1-6) i oraz określa liczbę punktów potrzebnych do uzyskania danej oceny (obowiązuje dotychczasowa skala procentowa ujęta w Statucie).

3.Nie wystawia się oceny niedostatecznej uczniowi, który oddał pracę, ale nie zmieścił się w przedziale procentowym na pozytywną ocenę. Wówczas kieruje się do ucznia informację zwrotną (bez wystawienia oceny). Ocenę niedostateczną, za prace podsumowane oceną, wystawia się uczniowi, który nie oddaje prac (po uprzednim zasięgnięciu poprzez e-dziennik informacji od rodzica, dlaczego uczeń nie wywiązuje się ze swojego obowiązku).  Jeśli przesłanką są trudności techniczne związane np. ze stosowaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej TIK (lub inne zasadne okoliczności), odchodzi się od oceny i uprzedza rodzica o konieczności ponownego sprawdzenia wiedzy ucznia w zakresie wyznaczonego materiału. Po czym uczeń ma przesłaną kolejną pracę terminową, a o ostatecznej ocenie decyduje procentowa skala przyjęta w Statucie. 

4.Przy ocenie cząstkowej (bieżącej) oprócz wiedzy i umiejętności brane są także pod uwagę takie czynniki jak: systematyczność i zaangażowanie ucznia, co ocenia nauczyciel.

5.Przy wystawianiu oceny końcoworocznej z przedmiotu bierze się pod uwagę:
– ocenę śródroczną,
– oceny bieżące z II półrocza przed zawieszeniem zajęć,
– oceny bieżące uzyskane przy zdalnym nauczaniu za okres od 25.03.2020r. do czasu jego zakończenia,
– oceny bieżące po zakończeniu okresu zdalnego nauczania (w przypadku zakończenia tego okresu).

6.Przy wystawianiu oceny końcoworocznej z zachowania bierze się pod uwagę:
– ocenę śródroczną ,
– postawę ucznia wg kryteriów zawartych w statucie, 
– ocenę wystawia wychowawca z uwzględnieniem opinii pozostałych nauczycieli oraz samooceny ucznia.

7.Pozostałe zasady oceniana, klasyfikowania i promowania reguluje dotychczasowy statut.

 V.Źródła i materiały do realizacji zadań.

Przesyłane są w plikach przez nauczycieli. Dodatkowe znajdują się na stronie internetowej SP4.

 VI.Monitorowanie postępów ucznia

1.Monitorowanie postępów uczniów oraz weryfikacja ich wiedzy i umiejętności następuje poprzez wykonanie zadań w zdalnym nauczaniu.

2.Informacja zwrotna nauczycieli jest sposobem informowania uczniów i rodziców o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych przez niego ocenach.

3.Komunikacja z rodzicami odbywa się przede wszystkim przez e-dziennik. Dopuszczalne są także inne formy ustalone z rodzicami, a z uczniami w sposób ustalony przez nauczyciela.

4.Konsultacje uczniów i rodziców, z nauczycielem prowadzącym, odbywają się w każdy powszedni dzień poprzez e-dziennik lub też inny środek komunikacji ustalony przez nauczyciela.

Dodatkowo wyznaczone terminy konsultacji poprzez e-dziennik:  25.03.2020 (środa) godz. 18.00-19.00 i 1.04.2020 (środa) godz. 18.00-19.00 – ze wszystkimi nauczycielami.
ZAPRASZAMY

 VII. Uwzględnianie indywidualnych potrzeb ucznia

 1.Podczas zdalnego nauczania nauczyciele uwzględniają potrzeby edukacyjne i możliwości psychofizyczne uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną, zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi.

2) Nauczyciele uwzględniają możliwości psychofizyczne uczniów do podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia oraz ograniczenia wynikające ze specyfiki zajęć w okresie zdalnego nauczania. 

VIII. Modyfikacja programów nauczania

1.O wydzieleniu treści programowych decyduje nauczyciel. Możliwe jest przerzucenie czy też rozłożenie w czasie realizowanych treści , bo wiedza i umiejętności kształtowane są w cyklach edukacyjnych, a końcowy efekt ma być na koniec cyklu .

Zbigniew Kosmalski
Dyrektor SP 4 w Koninie